Як успішні люди будують виняткові професійні відносини?

Професійний успіх є важливим для всіх, але все ж для кожної окремої людини успіх сам по собі може значити (та дійсно значить) різні речі.
Проте є один факт, з яким ніхто не стане сперечатися. Справжнього успіху неможливо досягти без гарних взаємовідносин з безліччю людей. Ви не зможете стати успішною людиною, якщо не будете ставитися до інших з добротою та повагою.
А ось як успішні бізнесмени будують надзвичайні ділові відносини.
Вони допомагають, навіть якщо їх не просять
Допомагати легко, коли до вас звертаються по допомогу. Більшість людей погодиться на таке прохання. Але дехто пропонує свою поміч ще до того, як його попросили про це.
Люди, що прагнуть гарних взаємовідносин, звертають пильну увагу на своє оточення, щоб знати, коли його помочі будуть потребувати. І вони пропонують поміч не цією загальновживаною фразою: «Чи можу я тобі чимось зарадити?». Замість цього вони одразу пропонують шлях вирішення певної проблеми. На їх пропозицію не вийде відповісти нейтральним «Ні, в мене все добре». Тож ця стадія оминається, і з’являється можливість перейти до суті справи.
Важливо, що такі люди пропонують власну поміч не задля особистої вигоди, а тому що так проявляється їх турбота про оточуючих.
Вони готові прийняти удар на себе
Розлючений клієнт, незадоволений постачальник, скривджений друг… Якою б не була проблема і незалежно від того, хто насправді винен, іноді хтось виступає вперед і приймає удар на себе. Цей хтось добровільно вислуховує критику або звинувачення на свою адресу тому що знає, що витримає це – і припускає, що, можливо, справжній винуватець не зможе.
Мало що може бути більш безкорисливим, ніж така поведінка. І мало що може скріпити відносини краще.
Вони відповідають на ще не задані питання
Інколи люди готові ставити десятки питань замість того одного, відповідь на яке вони дійсно хочуть знати. Колега запитує, чи не слід йому піти на якісь курси; про що він дійсно хоче поговорити, то це про його бажання змінити напрямок професійного руху. Партнер запитує, що ви думаєте стосовно його презентації на останньому засіданні правління; насправді він хоче поговорити про свою роль у розвитку компанії. Підлеглий цікавиться, як ви побудували такий успішний бізнес; можливо, це не підлабузництво, а бажання почути пораду та настанову, що допоможе йому втілити власну мрію.
За багатьма простими питаннями криється питання не задане, але важливе. Вам слід уважно дослухатися до співрозмовника, щоби відповісти на головне питання.
Вони думають про інших
І не тільки думають, але й діють в інтересах інших. Найпростіший приклад – несподівана похвала чи комплімент. Всі люблять, коли їх несподівано хвалять – це як отримати маленький подарунок без приводу. Похвала додає людям впевненості в собі та дає їм зрозуміти, що ви про них думаєте (що вже саме по собі лестиво).
Не пошкодуйте трохи часу, щоби зробити щось приємне для знайомого. І не тому що від вас цього очікують, а просто тому що ви це можете – такі вчинки незмірно покращують стосунки.
Вони визнають свої погані вчинки
Більшість людей просять вибачення, коли їх недоречні вчинки чи слова створили певну проблему. Але дехто вибачається ще до того, як хтось помітив їхню помилку.
Відповідальність – це найважливіший структурний елемент гарних взаємовідносин. Людей, які беруть провину на себе, які вибачаються і шкодують про свої помилки, які не намагаються скинути провину на когось іншого – ось, кого всі ми хочемо бачити своїми друзями та партнерами.
Вони вміють правильно себе поводити
З товариськими та харизматичними людьми зазвичай буває дуже весело та приємно проводити час… аж поки стає не до веселощів. Час від часу певні ситуації стають стресовими, а маленькі проблеми стають серйозними випробуваннями. В такі моменти важливо забути на час про свою «яскраву індивідуальність» і почати працювати. (Визнайте: ви особисто знаєте хоча б одну людину, яка так закохана у власну персону, що вже не здатна ні на що окрім самомилування.)
Люди, які цінують стосунки з іншими, знають коли веселитися, а коли бути серйозними, коли слід бути «королем вечірки», а коли стати непомітним, і головне – коли брати на себе роль ватажка, а коли – послідовника.
Виняткові взаємовідносини, яких ви прагнете, є багатогранними і вимагають від людей вміння підлаштовуватися під ситуації та оточуюче середовище.
Вони постійно віддають… і інколи отримують
Гарні стосунки завжди взаємовигідні. Якщо ми говоримо про бізнес, зазвичай це означає, що спілкуватися слід з людьми, які можуть чомусь навчити, поділитися інформацією, допомогти встановити інші зв’язки; тобто це відносини, від яких ми очікуємо чогось корисного для себе.
Людина, яка прагне гарних взаємовідносин не буде думати, що вона хоче від них отримати; вона почне з того, що вона може запропонувати іншим. Щире бажання віддавати, ділитися – найкращий шлях до встановлення тривалих та по-справжньому міцних стосунків. Такий підхід до побудови відносин базується не на власних інтересах, а на інтересах оточуючих. Якщо ви оберете цей шлях, то неодмінно зустрінете на ньому людей, яким буде що вам запропонувати.
Згодом вас поєднають міцні ділові стосунки, а через певний час, можливо, і дружні.
Вони віддають належне всім повідомленням, ідеям і всім мовцям
Коли хтось говорить з позиції влади, сили чи слави, дуже легко переоцінити важливість їхніх думок, ідей та порад. Ми дослухаємося до керівництва. Ми дослухаємося до коучів. Ми дослухаємося до всіх, хто має авторитет.
А як щодо підлеглих чи просто людей зі сторони? Їхнього авторитета вже не вистачає, щоби ми віддали належне їхнім думкам. (Хоча інколи варто було б.) Розумні ж люди фактично не звертають увагу на статус мовця – низький він чи високий – і беруть до уваги інформацію, поради або ідеї, ґрунтуючись виключно на якості думок.
Ті, хто намагаються побудувати гарні професійні відносини, ніколи не пропустять чиїсь важливі слова, нехтуючи самим мовцем. Вони знають, що гарна порада залишається гарною, і авторитетність людини, що її дала, не має значення.
А ще вони знають, що гарна людина залишається гарною людиною, не зважаючи на її «статус».